Alla inlägg under september 2009

Av Cassandra Bergström - 14 september 2009 13:56

Jag tittade just på Charlotte´s Web, den var otroligt gullig, en sådan där film man bara blir glad av! Men nu ska jag äta en macka eller nått som mellis. Jag vet att jag sagt att jag ändast ska äta måltidsersättningar denna vecka, men det gällde de stora målen (lunch/middag) Till mellis får jag äta typ frukt/grönsaker/nån nyttig macka...


Av Cassandra Bergström - 14 september 2009 11:51

Jag har jättetråkigt! Jag har ingenging att plugga, jag orkar inte teckna mer, det finns ingentign intressant att göra på datorn längre.. Jag kanske sätter mig och ser en film.

Av Cassandra Bergström - 13 september 2009 22:23

Haha, jag har precis insett att min hund är rosa! Riktigt roosa! Han är rosa, vit och svart.. Som en gullig lite gräddbakelse med lakritsfläckar.. ^^"


Men han är ju så söt! ^^

  

Av Cassandra Bergström - 13 september 2009 21:41

Det har gått superbra idag också :P Tyvärr kan jag fortfarande inte träna eftersom att jag är sjuk, men maten har gått bra :)

Lunch: naturdiet 200 kcal, middag: camebridge 158 kcal, Övrigt: 6 jordnötter + 1 dl juce 36 + 22 kcal = 416 kcal!!


Jag ska definitivt keepa up the good work :P Dessutom har jag druckit typ tonvis med vatten idag, och det är jättebra :P Så imorrn fortsätter jag i samma stil med assor av vätska (är inte det bra om man är sjuk också?).


Sitter just nu och tittat på en film, eller aa, ja väntar på att mamma och pappa ska komma hem från hundpromenaden så vi kan fortsätta att se den. "Fürerns Elit" heter den och handlar om unga män som utbildas på en skola för SS-eliten. Den är välldigt bra och jag rekomenderar den. När jag har sätt klart den kanske jag kan skriva en liten ressension på den ;P


Det var det, klia er på en kaktus eller nått sålänge ^^

Av Cassandra Bergström - 13 september 2009 14:16

Fortfarande sjuk, och nu har jag fått någonting som liknar en brännblåsa på armen, men jag kan inte komma ihåg att jag bränt mig :S

Idag tecknade jag en till bild, känner mig riktigt produktiv nu när jag är sjuk ;P Det ska föreställa Mrs Lovett från filmen Sweeny Tod men den vart tyvärr rätt misslyckad xD Ansiktet skulle nog ha varit smalare, pannan längre och slutligen är det någonting fel på munnen. Men det duger :P

    Blyerts: HB, 6B

Av Cassandra Bergström - 12 september 2009 21:54

Woho! Jag klarar ju detta!! Idag har jag lyckats bra för att vara första dagen. Imorse åt jag doch 2 rutor choklad.. Men det gör inget.


Annars blev de en måltidsersättning till lunch (200 kcal), ett äpple till mellis (typ 50 kcal) och en måltidsersättning till middag (180 kcal) så ungefär en slutsumma på 430 kcal. + lite till med tanke på chokladen och lite juce som jag dricker just nu, så kanske 450 kcal.

Detta är jag nöjd med, kanske lite lite till och med, ska egentligen ta tre måltidsersättningar om dagen, men det var lite skönt att inte äta.


När jag blir frisk ska jag träna också, men nu ska jag vila upp mig så jag inte går och anstränger mig för tidigt och därmed blir värre.

Av Cassandra Bergström - 12 september 2009 16:04

Awww! Jag sitter man och nyser var tredje sekund och saknar älsklingen som ska plugga hela hälgen :(

Jag har inget att göra!! Jag har tecknat ett självporträtt i brist på annan aktivitet.. Ni kan få se, men observera att kameran dödade lite skuggor och styrkan på linjerna, fick inte till det riktigt hur många kort jag än tog, så vill ni se den i sin fulla prakt får ni väll komma hit ;P

Jag är riktigt nöjd med ögonen, de ser inte så speciella ut på datorn, men när man ser bilden IRL är de jättefina ^^


  

Av Cassandra Bergström - 12 september 2009 11:33

Ush vad jag mår dåligt! Inte bara det faktum att jag är jätteförkyld och nyser snart ut min hjärna, nej jag mår även lite dåligt över allt godis jag åt igår.. Fast jag har inte jätteångest som jag trodde att jag skulle ha. Eller aa, egentligen mår jag faktiskt inte så dåligt över huvudtaget på grund av det. Det vart snarare som ny motivationskraft.

Nu känner jag mig jättepeppad att dra igång med nya tag igen. Kanske dags att ta upp det där med den vegetariska maten igen? När jag växlade mellan måltidsersättningar och vegetariska biffar mådde jag jättebra. Jag rasade i vikt och hade jättemycket energi.

Vi får se, nu har jag bestämt mig för att inte äta annat än måltidsersättningar på en vecka, sedan börjar jag kanske med den vegetariska maten igen. Ska uppdatera varje dag hur det går med den "matlösa" veckan. Idag är dag 1.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards