Alla inlägg under maj 2010

Av Cassandra Bergström - 9 maj 2010 14:35

Sist jag var på SCÄ fick jag en matdagbok som jag ska skriva i varje dag. Målet är att jag ska lyckas äta 6 mål om dagen. Just nu spelar mängden inte så stor roll, det handlar med om att jag ska bygga upp strukturen på när och hur ofta jag ska äta utan att få ångest.


Det känns riktigt bra, har inte haft ångest en gång sedan jag började med den. Visst har jag mått lite smådåligt efter nån måltid och tyckt att jag ätit för mycket, men det har snabbt gått över. Men som sagt inte en enda ångestattak, känns jätteskönt. Käns också som att jag inte tänker lika mycket på vad jag äter, har inte kaloripanik längre. Det bara är. Fast jag har tyvärr inte lyckats med 6 mål om dagen ännu. Det kommer ska ni se ^^

Av Cassandra Bergström - 1 maj 2010 22:47

Jag som ätstörd har självklart tittat på mycket såkallad thinspo eller thinspiration, dvs bilder på mycket smala tjejer som ska hålla modet uppe att orka svälta. Söker man på thinspo på youtube finner man hur många videos som helst där man har gjort ett bildspel med någon fin musik till, gärna någon glad och upbeat låt som motiverar ännu mer. Jag har sätt en thinspovideo där de i texten till och med sjunger: "she's so damn beutiful".

Det finns inte bara en kategori heller, det finns real girl thinspo, hip bone thinspo, thinspo med bilder på bara magar eller någon annan kroppsdel. Det finns speciella thinspo videos som ska motivera till sommaren; med andra ord, det finns hur mycket som helst!!

Som ätstörd älskar jag dem, de "hjälper mig" att klara av hungern. Men den logiska delen i mig, den lilla del som inte är styrd av ätstörningen hatar dem. Vad fan är de bra för?!


Jag kan inte säga att jag inte hade haft någon ätstörning utan dem, men den hade varit fan så mycket mindre än den blivit! Thinspo har vattnat den.


Dessa videos är alltså inte till för att motivera till en hällsosam viktnedgång för att nå en bra idelvikt. Nej de är specifikt riktade till anorektiker, bullimiker m.m som strävar efter att bli så smala de bara kan.

Jag överdriver inte när jag påstår att dessa videos och bilder är en  bidragande faktor till människors död. När man har en ätstörning vill man se ut som de där människorna till vilket pris som helst.

Så sluta proklamera att svält är vackert!! Det är det inte! Det gör ont, man blir trött och yr, man blir grinig, till slut blir man ful och en dag kanske död. Inte vackert, inte glamoröst på något sätt! Ni lurar nya människor till ätstörningar varje dag!

Jag har en ätstörning och kan inte låta bli vilja se ut som flickorna på de där bilderna, det är ingenting jag tänker förneka, men jag försöker iallafall inte få någon annan att bli som jag!

Av Cassandra Bergström - 1 maj 2010 13:02

Hejhej, valborg igår då, Vilda fester någon ? ;)

Efter brasan drog "gänget" plus 3 andra killar hem till pojkvän Max där vi pratade, spelade musik och hade allmänt trevligt! :)


Det där med 6 mål mat om dagen var svårare än jag trodde. Jag menar visst är bara grejjen att få i sig maten när jag igentligen inte vill jättejobbig i sig, men sedan är det dessutom svårt att komma ihåg att planera så att man har med sig mellanmål m.m Jag lyckades med alla mål utom ett tror jag. Det var melliset mellan lunch och middag som blev lidande eftersom att vi skulle iväg till brasan. Lyckades få i mig ett litet kvällsmål hos Max dock.

Eftersom att vi inte kom hem förns vid 1 i natt försov vi oss så jag har inte ätit någonting ännu, hela dagsryttmen är rubbad x( Ska äta frukost strax ^^"


Hoppas ni hade en trevlig valborg allihop, för det hade jag ^^

Tjo på er!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards