Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Matdagbok

Av Cassandra Bergström - 9 maj 2010 14:35

Sist jag var på SCÄ fick jag en matdagbok som jag ska skriva i varje dag. Målet är att jag ska lyckas äta 6 mål om dagen. Just nu spelar mängden inte så stor roll, det handlar med om att jag ska bygga upp strukturen på när och hur ofta jag ska äta utan att få ångest.


Det känns riktigt bra, har inte haft ångest en gång sedan jag började med den. Visst har jag mått lite smådåligt efter nån måltid och tyckt att jag ätit för mycket, men det har snabbt gått över. Men som sagt inte en enda ångestattak, känns jätteskönt. Käns också som att jag inte tänker lika mycket på vad jag äter, har inte kaloripanik längre. Det bara är. Fast jag har tyvärr inte lyckats med 6 mål om dagen ännu. Det kommer ska ni se ^^

 
 
Ingen bild

Vicke! :DD

9 maj 2010 16:35

Underbart att det blir bättre :D

 
Benji

Benji

16 maj 2010 22:09

Hej Cassandra! Tack för senast! ;) Visst blev de bra?! ;) Jadu, det är ju inte precis så att folk klänger efter mig för att få bli fotograferade, så om jag har tid och du vill så kommer jag gärna fotogradera dig någon gång igen! :) ;P Och Rebecka ska du ha gått i samma klass med från sexårs till femman. :)

Angående något helt annat... Jag måste säga att jag aldrig anade att du hade någon som helst ätstörning överhuvudtaget när vi sågs på Valborg och blev därför väldigt förvånad när jag läste det här på din blogg! Men du kändes som en stark person och det låter ju grymt att det är på någon form av bättringsväg. :)

Benjamin, som har skrivkramp... ;)

http://benjifoto.blogg.se

 
Ingen bild

Benji

17 maj 2010 13:02

Tack så jättemycket! :P :)
Höhö, ja inte står de på led inte... Men många är så väldans blyga, och inser inte att de faktiskt blir hur bra som helst på bild! ^^ Men men...

Hehe, lite knas låter det kanske... Men jag tänkte faktisk samma sak (fast tvärtom, eller hur det nu blir ;)) för bara några dagar sen. Det var väldigt kul att träffa lite nya och riktigt sköna människor! Är säker på att Oscar och Emil stämmer in! Så nog tror jag att vi får lust att ses igen. :)

 
Benji

Benji

21 maj 2010 20:32

Okej, vad bra!

Det var ett bra svar och jag behöver nog inte mer, men skulle jag det så hör jag av mig igen om det var okej! :)

http://benjifoto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Bergström - 23 september 2012 17:40

Jag vet inte vad som fick mig att gå in är igen för första gången sedan oktober förra året. Men här är jag, och jag känner att jag kanske ska börja blogga regelbundet igen. Jag gick in på min fråga/undersökning där jag undrar vad folk har för erfaren...

Av Cassandra Bergström - 17 oktober 2011 20:36


  http://sminkladan.blogg.se/2011/october/utkast-okt-17-2011.html ...

Av Cassandra Bergström - 20 mars 2011 18:21

Följ länken så kommer ni till en tävlning på en annan blogg i vilken jag deltar. Att länka tävlingen på sin egen blogg ökad chansen att vinna ^^   http://yarp.blogg.se ...

Av Cassandra Bergström - 13 mars 2011 21:24

Blöö vad jag är trött. Jag har precis fått utskrivet ångestdämpande tabletter och detta är andra gången jag äter dem. De ska tydligen vara relativt svaga och icke vanebildande med enda bivärkningen: trötthet. Men det är inte lite trött jag blir, jag ...

Av Cassandra Bergström - 12 mars 2011 15:42

Gud vad jag är aktiv på bloggen känner jag ^^" Nu kommer ett smaskigt vegitariskt recept jag hittade på häromdan iallafall :D   1 burk kikärtor (400g) 2 morötter 1 liten gul lök 2 vitlöksklyftor (stora!) 1 ägg   Kryddor: riven ing...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards