Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Dag 1

Av Cassandra Bergström - 12 september 2009 21:54

Woho! Jag klarar ju detta!! Idag har jag lyckats bra för att vara första dagen. Imorse åt jag doch 2 rutor choklad.. Men det gör inget.


Annars blev de en måltidsersättning till lunch (200 kcal), ett äpple till mellis (typ 50 kcal) och en måltidsersättning till middag (180 kcal) så ungefär en slutsumma på 430 kcal. + lite till med tanke på chokladen och lite juce som jag dricker just nu, så kanske 450 kcal.

Detta är jag nöjd med, kanske lite lite till och med, ska egentligen ta tre måltidsersättningar om dagen, men det var lite skönt att inte äta.


När jag blir frisk ska jag träna också, men nu ska jag vila upp mig så jag inte går och anstränger mig för tidigt och därmed blir värre.

 
 
Ingen bild

hobbitten

13 september 2009 13:47

Alltså cassi...man ska äta uppemot 1800 kcal om dagen( om man är tonåring och kvinna, som du) för att må bra och inte få näringsbrist
mvh
hobbitten, hälsningar från fylke^^

 
Cassandra

Cassandra

13 september 2009 14:07

Alltså näring och kalorier har ingenting med varandra att göra. I måltidsersättningarna är det näring för en fullvärdig måltid, men mycket mindre kalorier (energi) så att man går ner i vikt...

http://www.cassandrab.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

13 september 2009 16:11

Sen är det ju också så att man ska få i sig lika mycket energi som man gör av med..

http://emelou.bloggagratis.se

 
Cassandra

Cassandra

13 september 2009 16:28

Inte om man ska gå ner i vikt.. Då ska man göra sig av med mer än man får i sig..

http://www.cassandrab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gimpen

13 september 2009 19:03

Varför vill du gå ner i vikt överhuvudtaget? Faktumet att du räknar kalorier är lite oroväckande om du frågar mig...

 
Cassandra

Cassandra

13 september 2009 21:40

Va? varför är det oroväckande? Och det är väll ganska uppenbart varför man vill gå ner i vikt?! .__."

http://www.cassandrab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gimpen

14 september 2009 17:10

1. Att räkna kalorier är inte särskilt normalt, såvida man inte har stora problem med övervikt/undervikt (vilket du inte har) eller har någon form av ätstörning 2. Nej, det är inte uppenbart varför "man" vill gå ner i vikt

 
Cassandra

Cassandra

15 september 2009 13:01

Nehe, men jag tycker att det är ganska uppenbart..

http://www.cassandrab.bloggagratis.se

 
Mamsen

Mamsen

15 september 2009 13:29

Håller med både Gimpen och hobbitten och Emelie. Men av min egen blogg att döma, har hon ju ett beteende att ärva s.a.s :o( Vi jobbar på saken :o)

http://iloapp.naturligtviz.se/blog/matmissbruk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Bergström - 23 september 2012 17:40

Jag vet inte vad som fick mig att gå in är igen för första gången sedan oktober förra året. Men här är jag, och jag känner att jag kanske ska börja blogga regelbundet igen. Jag gick in på min fråga/undersökning där jag undrar vad folk har för erfaren...

Av Cassandra Bergström - 17 oktober 2011 20:36


  http://sminkladan.blogg.se/2011/october/utkast-okt-17-2011.html ...

Av Cassandra Bergström - 20 mars 2011 18:21

Följ länken så kommer ni till en tävlning på en annan blogg i vilken jag deltar. Att länka tävlingen på sin egen blogg ökad chansen att vinna ^^   http://yarp.blogg.se ...

Av Cassandra Bergström - 13 mars 2011 21:24

Blöö vad jag är trött. Jag har precis fått utskrivet ångestdämpande tabletter och detta är andra gången jag äter dem. De ska tydligen vara relativt svaga och icke vanebildande med enda bivärkningen: trötthet. Men det är inte lite trött jag blir, jag ...

Av Cassandra Bergström - 12 mars 2011 15:42

Gud vad jag är aktiv på bloggen känner jag ^^" Nu kommer ett smaskigt vegitariskt recept jag hittade på häromdan iallafall :D   1 burk kikärtor (400g) 2 morötter 1 liten gul lök 2 vitlöksklyftor (stora!) 1 ägg   Kryddor: riven ing...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards