Alla inlägg under augusti 2009

Av Cassandra Bergström - 13 augusti 2009 20:40

Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft fullt upp.

Så min stegräknare har kommit om jag inte redan har skrivit det. Den funkar toppenbra!

Mitt mål varge dag är 11 000, men det tycks vara omöjligt när man inte har en massa ärenden att springa. Då måste man gå på promenad utan någon mening stup i kvarten och det känns lite tjatigt. Fast man blir grymt motiverad att gå överallt istället för att åka eftersom att man så välldigt gärna vill få ihop de där stegen.

Kanske går bättre när skolan börjar och jag faktiskt har en anledning att gå, bortsätt från hällsan.


Den räknar inte bara vanliga steg, den räknar även kalorier och arobiska steg, dvs. lite kraftigare steg i jämn takt minst 10 minuter i sträck. Den har värkligen överträffat mina förväntningar. Om ni vill skaffa en likadan heter den "Omron Walking Style One" och kan köpas för 249 + frakt på: http://www.stegraknare.se/default.asp?category=1

Jag har den vita så man kan ha den under en vit tröjja :D

Av Cassandra Bergström - 10 augusti 2009 19:01

Jag kan bara inte få nog av denna låt.. Kul att hon inte e känd eller nått, så får man ha henne för sig själv xD Ne, de vore väll trevligt om hon lyckades på riktigt.


Av Cassandra Bergström - 10 augusti 2009 18:35

Oo, ännu en vegetarisk rätt xD


Stektid ca 15 min

2 pers

Ingredienser:


3 potatisar

2 morötter

1/2 gul lök

1 palsternacka

1/4 purjolök

salt

vit och svartpeppar

klippt persilja (går lika bra med fryst, som jag använde ;P)

smör 


Skär allt till tärningar. Smält smöret och låt det bli ljusbrunt. Häll grönsakerna i pannan, allt förutom purjolöken.

Stek tills det är lagom mjukt, krydda. Häll i purjolöken och låt stå ett tag till. Häll i persiljan det sista du gör.

Bonabetit!


Har ingen bild denna gång. Känns precis lagom nyttigt om man inte använder för mycket smör. För om man tänker efter är det ju nästan en sallad, fast varm... De e kanske en del kolhydrater, men ändock nyttigt :P

Av Cassandra Bergström - 10 augusti 2009 15:43

Inatt satt jag uppe och pratade med lite vänner i en masskonvers på msn. Plötsligt blev jag jättehungrig så jag gick och åt en macka.

Efteråt fick jag dåligt samvete och önskade att jag inte hade ätit den, vilket jag av någon anledning sa till dem.


Efter följde en lång diskussion med pojkvännen i ett separat fönster där han undrade varför jag fick dåligt samvete av att äta och hur jag kunde förneka en ätstörning...


Det var en jobbig konversation, men jag tror det var precis det jag behövde. Han sa alla de där jobbiga sakerna som man värkligen INTE vill höra, men det var som sagt det jag behövde tror jag.

Nu känns det mycket bättre, han fick mig på bättre tankar och jag ångrar inte mackan längre. Det känns så grymt befriande!

Så TACK älskling, jag kanske inte lät så tacksam igår,

men det var somsagt jobbigt just då.

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 23:00

Hmm, hur funkar det när jag har 19 unika besökare idag, men bara 17 unika besökare denna månad?!


Det var ju lite kul .___."  Måste stå fel nånstans

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 22:20

hehe, skulle bara testa om d funka att göra ett smsinlägg... Så nu vet vi d ;P

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 21:37

Varför gör jag såhär mot mig själv? Jag har varit så duktig och gått en massa promenader och ätit nyttigt och lite. Sedan bestämmer jag mig av någon mystisk anledning för att proppa i mig en massa chips bara för att de står där på vardagsrumsbordet.

Känner mig grymmt dålig, blir lie äcklad när jag tänker på de där chipsen.


I vanliga fall har vi en regel i familjen att vi inte tar hem sånt, det får helt enkelt inte existera inne i lägenheten. Och det hjälper mig extremt mycket eftersom att jag alldrig köper själv, jag äter bara om det finns där och hånar mig.

Men nu är min lillasyster sjuk så hon fick ett litet undantag.


Aja, det är väll bara att vara ännu duktigare imorrn antar jag. Får gå lite extra och kanske tillochmed dra med mig mamma till gymet?! :D

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 19:34

Jag vet inte om jag borde ha räknat ut kalorierna på rätten och skrivit det i receptet?

Men jag vet faktiskt inte hur mkt de e... De beror på hur mkt man tar av allt.

Men filen e typ 130 kcal på 100g eller nå sånt, så de e inte mkt me tanke på att man bara tar en, om ens de, jag orkar itne så mkt ;P


Grönsakerna e typ 30 kcal på 100g eller nå sånt.

Räkorna e också kalorisnåla, vet inte hur mkt, men de e nått av de nyttigaste man kan äta :)

Riset vet ja inte, men eftersom att det är råris är det mkt fibrer och näringsämnen i, så de e bra.. tror inte att de e farligt mkr kalorier i, å som sagt, man tar ju inte så mkt. De man har mest av e ju typ grönsakerna å de e dom mest kalorisnåla :D

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards