Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Cassandra Bergström - 8 augusti 2009 22:48

Nu när jag har börjat äta mat måste jag ju experimentera för att hitta goda nyttiga recept.

Idag improvicerade jag mig fram till en supergod rätt.. Men jag tänkte att jag lägger ut receptet nästa gång jag lagar den så att jag kan ta en bild ;P


Om ni har tur blir det redan imorrn :D Vill ju visa min familj mina nyfunna kullinariska tallanger, så jag lagar den förmodligen till middag imorrn :)


Av Cassandra Bergström - 8 augusti 2009 22:27

Mandlar!! Jag har knarkat mandlar i två dagar nu. Jag vet att mandlar är typ nyttigt med "bra fett", men när jag läser att det inehåller 600 kcal på 100g... Aaa, då känns det ändå lite jobbigt.

Men det är ju bättre än godis iallafall. ^^ Och det är ju inte som att jag äter 100g mandlar på en dag ;P


Av Cassandra Bergström - 8 augusti 2009 22:25

Mamma vill att jag ska gå och prata med någon om mitt "matbeteende". Men det vill inte jag, för det skulle vara att erkänna ett problem, och det är jag absolut inte redo att göra, det blir jag kanske alldrig.


Men jag tror att vi har kommit till en fin kompromiss. Istället för att bara äta måltidsertjätningar och onaturligt minismå portioner äter jag nu även en mer "normal" kost. Tar högst en måltidsertjätning om dagen och resterande mål väljer jag nyttigare och kalorisnålare rätter.

Så jag tror att mamma är ganska nöjd över min mer "hällsosamma" inställning till mat.

Detta är min kille också glad över eftersom att han vill att jag äter.


Ska försöka äta så mycket vegetariskt som möjligt. Jag har gjort detta i två dagar nu och har redan minskat i vikt, så det känns bra, detta kan nog hålla!! :D

Tidigare månad - Senare månad

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards