Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Cassandra Bergström - 26 augusti 2009 18:05

3 personer har på kort tid komenterat min vikt. Först var det farmor och en faster på kräftskivan i lördags.

Farmor utbrast när hon såg mig att jag var spinkig och behövde äta upp mig lite.

Min faster satt brevid mig vid bordet och sa att jag bara försvann mer och mer för varge gång hon såg mig, hon undrade om jag åt tillräckligt.

Sedan var det min kille häromdan som tycker att jag börjar bli benig och alldelles för smal.


Detta kan jag inte förstå, för jag är definitivt inte nöjd ännu, jag har några kilo kvar. Att jag blir smalare och smalare kan jag väll förstå, men benig? Det är jag värkligen inte.

Det skulle betyda att jag har någon mysko välldigt förvrängd syn isåfall som gör att spegeln visar nått annat, och mina händer måste det ochså vara fel på isåfall när jag känner på mig själv...


Det är jättejobbigt när folk säger det på ett negativt sätt eftersom att jag fortfarande inte är nöjd och derför kommer att gå ner mer. Men samtidigt blir jag lite glad när folk säger att jag är smal, även om det är på ett negativt sätt, för det innebär ändå att de inte tycker att jag är tjock :D


Är jag alldelles messed up? Eller är det normalt att känna så?

Av Cassandra Bergström - 26 augusti 2009 18:00

Jag fick just en flod av motivation och vill bara träna, men mamma orkar inte, mina vänner tycks inte vara intresserade och jag är inte jättesugen på att gå själv tyvärr.

Antar att jag får hålla mig till morgondagen. Men jag har gått en del i skolan idag, så det får väll duga.

Av Cassandra Bergström - 26 augusti 2009 17:02

Jag lade just till ännu en länk. Denna går till en blogg som jag och mina vänner från 9c har tillsammans som en "hålla-kontakten-grejj".


Den är kanske inte jätterolig att läsa för utomstående eftersom att den är mer som ett forum där vi pratar med varandra och berättar lite om vad som händer, kanske planerar om vi ska göra nått.

Men ibland kan de stå en del kul grejjer, så ni kan ju kolla in den om ni vill ;P

Och vem vet, ni kanske tycker det är jätteroligt att läsa om andras liv... (host-uppenbarligen-host)

.__."


PS.

Kanske ska tillägga att det är länken som heter Mawffiiins...

DS.

Av Cassandra Bergström - 26 augusti 2009 16:58

Haha, ni skulle bara veta hur romantisk jag var igår!! På väg hem från skolan köpte jag en bukett blommor och en ask hjärtformade praliner till Max.

Helt utan anledning, bara för att.

Jag är så gullig att jag själv inte fattar det xD

Av Cassandra Bergström - 26 augusti 2009 16:50

Idag hade jag min första privata sånglektion!! :D

Vet inte om jag har skrivit detta, men efter många om och men valde jag sång som huvudinstrument istället för gitarr (tar det som biinstrument i 2:an)

Så idag hade jag som sagt min första privata sånglektion påen halvtimme. Det var pirrigt till en början men när man kom igång var det hur roligt som hällst.

Fick en låt som jag ska lära mig: "I folkviseton".

Ser redan fram emot nästa lektion :D

Tidigare månad - Senare månad

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards