Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Jag är inte spinkig...

Av Cassandra Bergström - 26 augusti 2009 18:05

3 personer har på kort tid komenterat min vikt. Först var det farmor och en faster på kräftskivan i lördags.

Farmor utbrast när hon såg mig att jag var spinkig och behövde äta upp mig lite.

Min faster satt brevid mig vid bordet och sa att jag bara försvann mer och mer för varge gång hon såg mig, hon undrade om jag åt tillräckligt.

Sedan var det min kille häromdan som tycker att jag börjar bli benig och alldelles för smal.


Detta kan jag inte förstå, för jag är definitivt inte nöjd ännu, jag har några kilo kvar. Att jag blir smalare och smalare kan jag väll förstå, men benig? Det är jag värkligen inte.

Det skulle betyda att jag har någon mysko välldigt förvrängd syn isåfall som gör att spegeln visar nått annat, och mina händer måste det ochså vara fel på isåfall när jag känner på mig själv...


Det är jättejobbigt när folk säger det på ett negativt sätt eftersom att jag fortfarande inte är nöjd och derför kommer att gå ner mer. Men samtidigt blir jag lite glad när folk säger att jag är smal, även om det är på ett negativt sätt, för det innebär ändå att de inte tycker att jag är tjock :D


Är jag alldelles messed up? Eller är det normalt att känna så?

 
 
Annika

Annika

26 augusti 2009 18:31

Du är allt lite "messed up".
Been there, done that, säger jag bara. Jag känner igen tankegången och det kan vara början på något rikitgt riktigt dåligt för dig och jag lovar dig att det du kanske börjar göra mot sig själv inte är värt det för fem öre.

Lev väl!

http://noema.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

26 augusti 2009 19:27

Det finns en viss risk att du aldrig kommer bli nöjd och faktiskt tyna bort.. Det är ju så att man själv ser fler fel på sig själv än andra gör och även om man är smal är det många som inte tycker att de är det. Man får ju en förvrängd bild av sig själv.

http://emelou.bloggagratis.se

 
Linn

Linn

26 augusti 2009 19:27

Hah, tack så mkt ;)

http://www.lliinnsaan.bloggagratis.se

 
Cassandra

Cassandra

26 augusti 2009 19:51

Tack, men jag har det under kontroll, jag är ju normalviktig, så det är lugnt.
Och uppenbarligen har jag folk som håller koll på om det går överstyr. Men tack att ni bryr er ^^

http://www.cassandrab.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

26 augusti 2009 20:54

Än så länge..

http://emelou.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bella

28 augusti 2009 15:30

Men hallå, du sa ju nyss att din pojkvän sa att han tyckte att du va spinkig... e inte han en person i din närhet lr???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Bergström - 23 september 2012 17:40

Jag vet inte vad som fick mig att gå in är igen för första gången sedan oktober förra året. Men här är jag, och jag känner att jag kanske ska börja blogga regelbundet igen. Jag gick in på min fråga/undersökning där jag undrar vad folk har för erfaren...

Av Cassandra Bergström - 17 oktober 2011 20:36


  http://sminkladan.blogg.se/2011/october/utkast-okt-17-2011.html ...

Av Cassandra Bergström - 20 mars 2011 18:21

Följ länken så kommer ni till en tävlning på en annan blogg i vilken jag deltar. Att länka tävlingen på sin egen blogg ökad chansen att vinna ^^   http://yarp.blogg.se ...

Av Cassandra Bergström - 13 mars 2011 21:24

Blöö vad jag är trött. Jag har precis fått utskrivet ångestdämpande tabletter och detta är andra gången jag äter dem. De ska tydligen vara relativt svaga och icke vanebildande med enda bivärkningen: trötthet. Men det är inte lite trött jag blir, jag ...

Av Cassandra Bergström - 12 mars 2011 15:42

Gud vad jag är aktiv på bloggen känner jag ^^" Nu kommer ett smaskigt vegitariskt recept jag hittade på häromdan iallafall :D   1 burk kikärtor (400g) 2 morötter 1 liten gul lök 2 vitlöksklyftor (stora!) 1 ägg   Kryddor: riven ing...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards