Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 23:00

Hmm, hur funkar det när jag har 19 unika besökare idag, men bara 17 unika besökare denna månad?!


Det var ju lite kul .___."  Måste stå fel nånstans

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 22:20

hehe, skulle bara testa om d funka att göra ett smsinlägg... Så nu vet vi d ;P

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 21:37

Varför gör jag såhär mot mig själv? Jag har varit så duktig och gått en massa promenader och ätit nyttigt och lite. Sedan bestämmer jag mig av någon mystisk anledning för att proppa i mig en massa chips bara för att de står där på vardagsrumsbordet.

Känner mig grymmt dålig, blir lie äcklad när jag tänker på de där chipsen.


I vanliga fall har vi en regel i familjen att vi inte tar hem sånt, det får helt enkelt inte existera inne i lägenheten. Och det hjälper mig extremt mycket eftersom att jag alldrig köper själv, jag äter bara om det finns där och hånar mig.

Men nu är min lillasyster sjuk så hon fick ett litet undantag.


Aja, det är väll bara att vara ännu duktigare imorrn antar jag. Får gå lite extra och kanske tillochmed dra med mig mamma till gymet?! :D

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 19:34

Jag vet inte om jag borde ha räknat ut kalorierna på rätten och skrivit det i receptet?

Men jag vet faktiskt inte hur mkt de e... De beror på hur mkt man tar av allt.

Men filen e typ 130 kcal på 100g eller nå sånt, så de e inte mkt me tanke på att man bara tar en, om ens de, jag orkar itne så mkt ;P


Grönsakerna e typ 30 kcal på 100g eller nå sånt.

Räkorna e också kalorisnåla, vet inte hur mkt, men de e nått av de nyttigaste man kan äta :)

Riset vet ja inte, men eftersom att det är råris är det mkt fibrer och näringsämnen i, så de e bra.. tror inte att de e farligt mkr kalorier i, å som sagt, man tar ju inte så mkt. De man har mest av e ju typ grönsakerna å de e dom mest kalorisnåla :D

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 19:13

Nu har jag lagat den där maträtten igen och tagit en bild :)


Så här kommer receptet.

1 pers

Ingredienser:

1/2 dl rött råris

1 1/2 dl fiskbuljong

1 vegetarisk grillad filé av märket "hällsans kök"

1 vitlöksklyfta

frysta wookgrönsaker

räkor (behövs inte om man vill ha helt vegetariskt)


matolja

svart & vitpeppar

salt

chilipulver

curry


Koka det röda råriset i buljongen ca 40 min, håll kolla så att det inte blir överkokt eller tvärt om.

Stek fileén i matolja och krydda med salt, svartpeppar och chilipulver, låt vila på en skärbräda.

Om du har räkor i, stek dem i matolja tillsammans med pressad vitlök och krydda med vitpeppar, salt, chilipulver och curry. Vill du inte ha räkor hoppar du över detta steg och häller i wookgrönsakerna tillsammans med vitlöken på en gång, krydda likadant.

Häll i wookgrönsakerna. Skär upp fileen i bitar.

Ät och var glad :D


Varför jag inte skriver hur mkt de ska vara av räkor och grönsaker är för att jag inte vet, jag bara tog lite som kändes lagom. Krydda efter egen smak, jag vill ha de starkt ;P

Ps. Det var helt vegetariskt igår, men sedan kände jag för att ha räkor i idag.

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 15:20

Så jag har en till blogg. En på pointblog där man tjänar poäng när man skriver och sedan kan man "köpa" gratis saker för poängen, helt gratis :)


och om ni blir medlämmar genom denhär länken får jag poäng :P

http://www.pointshop.se/?ref=3278407


Rekomenderar faktiskt denna sida extremt starkt. Man tjänar poäng snabbt och med noll ansträngning. Särskillt om man gillar att skriva blogg ;P

Lägger länken på "mina länkar" också.

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 15:05

Jag är precis hemkommen från en fin promenad med mamman och hunden. Känns väldigt skönt att gå ut och gå det första man gör på morgonen, eller aa... "morgonen" ;P

Jag älskar känslan man får av att gå en riktigt bra promenad. Man riktigt känner hur kalorierna bränns ihjäl och självförtroendet blir på topp inom bråkdelen av en sekund.


Så nu sitter jag och äter mitt första mål klockan 15:00... kanske lite sent, menmen så blir det när man är morgontrött ;) Min lunch består av en naturdiet mealbar hazelnut och ett enormt glas isvatten.

Perfekt :P

Av Cassandra Bergström - 9 augusti 2009 00:18

Hmm, så här sitter man och har tråkigt tillsammans med en kompis på msn som också har tråkigt ;P


Men snart är det dags att åka upp i skogen med pojkvännen! Han åkte hem idag för att planera resan tillsammans med sin far.

Då blir det frisk luft och incke existerande rinnande vatten... Oj, kommer bli jobbigt, jag som dessutom inte är något jättefan av naturen xD

Men jag överlever, de blir säkert jätteskönt. Och tydligen ska jag få paddla kajak vilket jag har velat prova sedan jag var liten.

Och det blir ju olidligt spännande att se hur många gånger jag ramlar i vattnet innan jag helt enkelt ger upp och drunknar ;P


Det ända jag oroar mig för är hur denna resa kommer att påverka min nya fina "diet". Fast eftersom de e i vildmarken kommer man väll säkert röra en massa på sig, så det är nog ingen fara ^^

Tidigare månad - Senare månad

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards