Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Regnbågsdieten

Av Cassandra Bergström - 29 april 2010 22:02

Just nu har jag jätteångest. Ett ganska bra tag nu har jag glufsat i mig rätt rejält med mat och godis m.m Men igår fick jag nog och bestämde mig för att ta mig själv i kragen och gå ner i vikt igen. Jag bestämde mig för att pröva på regnbågs-dieten, en riktigt extrem diet där man bara ska äta saker av en och samma färg under en dag. Och då menar jag inte ät allt du kan komma på som är gult en dag, nej det fins ett speciellt shema som man ska följa under en vecka.

Så igår sa jag att jag var magsjuk för att kunna följa dieten utan frågor.

Färgen var vit ochpå menyn stod ett halvt äpple till frukost, andra halvan till lunch och till middag en gurka. Idag var det gult så jag åt en banan till frukost, en till lunch och en dl majs till middag.

I dieten ingår även en dags fasta som skulle ha ägt rum imorgon. Allt som allt skulle jag ha fått i mig ca 690 kcal under hela veckan... Dvs ca en fjärdedel av vad man bör få under en dag. Inte bra.

Jag vet inte riktigt vad som fick mig att avbryta det, jag hade en perfekt plan som hade gjort att jag hade kommit undan med det tills dietens slut, men det brast. Jag misstänker att det berodde på besöket hos dietisten idag. Jag var inte direkt hungrig, det hade jag fixat med massor av vatten, så jag misstänker att det var mest psykiskt.


Men detta resulterade istället i att jag åt kanske lite för mycket istället. Eller aa, det var väll inte för mycket rent energi och näringsmässigt vad jag behöver, men av vad jag klarade psykiskt. Nu mår jag jättedåligt och önskar att jag inte hade avbrutit och inte avslöjat för mamma att jag hade försökt med det. Jag har börjat tänka på att det snart är sommar, snart måste jag visa min kropp i en liten bikini och jag kommer känna hur allas blickar och förakt bränner på min feta kropp när jag går där på stranden. Jag vill att Max ska kunna gå brevid mig och tänka, den där smala, snygga, sexiga tjejen är min! Jag vill att han ska vara stolt över mig. Jag vill att alla ska vara stolta över mig.

 
 
Ingen bild

Vicke :D

29 april 2010 22:28

Hej, jag spammar din blogg :D Vi är stolta över dig Cassi, jättestolta :)

 
Ingen bild

Anonym man

29 april 2010 22:33

Dieten du beskrev tar kol på din kropp, vilket du knappast blir snyggare av.

Man blir inte snygg av att svälta, tro mig.

Ät, snälla raring!

 
Ingen bild

Mamsen

29 april 2010 22:41

Vi är alla så stolta över dig. Det är bara att acceptera, gumman!

 
cassandra

cassandra

29 april 2010 22:56

Vicke: Haha, tack Vicke, det är bra då får jag högre besöksstatistik ;)
Anonym man: Den logiska sidan av mig vet att det tar kol på min kropp och att det knappast gör mig snyggare, men försök själv att säga det till ätstörningsdelen av mig, inte så lätt tyvärr :'(
Mamma: Tack, jag vet att ni är stolta över mig. Men du känner ju mig, höga krav ;) Antar att det är svårt att se att ni är stolta så länge jag själv inte är det :(

http://cassandrab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Oskar

1 maj 2010 15:46

Cassi förstå att Max (och alla andra för övrigt) redan är stolta över dig! We love you man!

 
Ingen bild

Oskar

1 maj 2010 15:48

Sedan kan ju jag intyga att de flesta ser fram emot att få se dig i bikini ;P

 
cassandra

cassandra

1 maj 2010 17:01

Haha, tack Oskar ^^ Det värmer

http://cassandrab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E

3 maj 2010 23:31

Tror du inte att alla kommer vara upptagna med att gå runt och må apa över sin egen kropp? Hur ofta går du själv runt och kollar snett på tjejer på stranden, liksom?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Bergström - 23 september 2012 17:40

Jag vet inte vad som fick mig att gå in är igen för första gången sedan oktober förra året. Men här är jag, och jag känner att jag kanske ska börja blogga regelbundet igen. Jag gick in på min fråga/undersökning där jag undrar vad folk har för erfaren...

Av Cassandra Bergström - 17 oktober 2011 20:36


  http://sminkladan.blogg.se/2011/october/utkast-okt-17-2011.html ...

Av Cassandra Bergström - 20 mars 2011 18:21

Följ länken så kommer ni till en tävlning på en annan blogg i vilken jag deltar. Att länka tävlingen på sin egen blogg ökad chansen att vinna ^^   http://yarp.blogg.se ...

Av Cassandra Bergström - 13 mars 2011 21:24

Blöö vad jag är trött. Jag har precis fått utskrivet ångestdämpande tabletter och detta är andra gången jag äter dem. De ska tydligen vara relativt svaga och icke vanebildande med enda bivärkningen: trötthet. Men det är inte lite trött jag blir, jag ...

Av Cassandra Bergström - 12 mars 2011 15:42

Gud vad jag är aktiv på bloggen känner jag ^^" Nu kommer ett smaskigt vegitariskt recept jag hittade på häromdan iallafall :D   1 burk kikärtor (400g) 2 morötter 1 liten gul lök 2 vitlöksklyftor (stora!) 1 ägg   Kryddor: riven ing...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards