Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Cassandra Bergström - 20 juli 2010 23:17

Det känns som att jag bara ätit massa skit hela sommaren så igår bestämde jag mig för att detoxa i 7-10 dagar.  Detta innebär inget kofein, gluten, laktos, salt, socker, alkohol eller kött på minst en vecka. Jag är så peppad, jag springer hela tiden runt och tänker på roliga detox-vänliga recept.


Jag och mamma var ute och shoppade detoxmat idag. Var även inne på hälsokostaffären för att köpa tabletter som man tar när man detoxar för att hjälpa kroppen att få ut alla slaggprodukter och gifter. Dumt nog valde vi inte piller, vi tog vätska som man ska blanda ut i vatten och dricka varge morgon, inte gott.


Dagens mat:

ljummet vatten med citron (som är bra att dricka varge morgon)

Frukost: nypressad apelsin/jordgubs juice från ecpressohouse i centrum

lunch: smothie på 1 banan, 1 näve frysta blåbär, 1 näve frysta hallon, en skvätt soya-dryck (istället för mjölk), saft från 1/2 lime och färsk riven ingefära.

Middag: smothie på 1/2 banan, 1 nektarin, 1 näve frysta hallon, 1 skvätt soyadryck, 5 fysalis, 1/2 lime och ingefära (dessa 2 ingredienser kommer att bli mina  nya favoritkryddor, så gott!!)

Däremellan har jag snaskat på massor av macadamianötter (Mmmm) och lite minimorötter.


Ska nu se på min älskade serie Queer as Folk, uppdaterar mitt renande äventyr imorrn ;) Nån som har tips på recept eller andra detox-relaterade ämnen så får ni gärna komentera! :D

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards