Direktlänk till inlägg 28 april 2010

hur ser man ut inuti? Det är vitt

Av Cassandra Bergström - 28 april 2010 19:16

Sa ju att jag skulle skriva ett till inlägg idag, och tydligen kom det inte fort nog... eller, Malin? ;)


Hade hänt mkt sedan jag skrev senast sa jag, och det har det. Jag har slutat gå i skolan, och sedan börjat igen ^^ Eller aa, jag hade ett möte med rektor och mentor för nå vecka sedan och bestämde att jag ska gå de roliga ämnena, dvs musikämnena, och sedan gå om ettan. Detta så att jag kan koncentrera mig på att bli frisk utan att behöva känna pressen från skolan.


Jag kan också berätta att jag för några veckor sedan skar mig i armen. Haha, inget konstig med det tänker ni, men det vart lite anorlunda denna gång. Jag mådde dåligt en dag och på kvällen fick jag världens största ångestattack men orkade inte prata med någon så jag tänkte att jag låser in mig på toaletten och gör några små rispor i huden så känns det bättre sedan. Jag skar några små ytliga sår på revbenen men det hjälpte inte så jag tröck till med kniven mot armen och drog till ordentligt, lite för  ordentligt tydligen, för plötsligt såg jag hur ett stort jack hade uppenbarat sig i min arm.

Det kom inte något blod (jag antar att ådrorna sattes i chock eller någonting liknande) så jag såg hur den vita vävnaden lyste med endast ett fåtal röda prickar i. Jag blev extremt shockad och totalt skräckslagen! Jag kunde inte fatta att det blev så djupt. Plötsligt började blodet rinna, det droppade på golvet, det kändes som att det var överallt. Men jag var tydligen tillräckligt klar i huvudet för att trycka ett antal lager toapapper över såret och sedan tvätta, torka och lägga tillbaka kniven i köket.

Efter allt detta gick jag in i mitt rum och väckte Max, han halvsov fortfarande och förstod inte riktigt vad som hände, men han sa åt mig att gå in till Mamma. Efter att jag gjort det stod plötsligt hela familjen runt mig i mammas rum, jag var i chock och satt och darrade och grät. Det pratades om att åka in till akuten och sy. När de kommit fram till att det var det bästa och börgade göra mig i ordning för resan började jag gråta och skrika att jag inte ville, jag var ju så trött, ville bara sova, ville inte lämna Max.

Det hela slutade med ett stygn utan bedövning med blå tråd. Jupp det var nog någonting av det mest spännande som någonsin hänt mig ^^"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Bergström - 23 september 2012 17:40

Jag vet inte vad som fick mig att gå in är igen för första gången sedan oktober förra året. Men här är jag, och jag känner att jag kanske ska börja blogga regelbundet igen. Jag gick in på min fråga/undersökning där jag undrar vad folk har för erfaren...

Av Cassandra Bergström - 17 oktober 2011 20:36


  http://sminkladan.blogg.se/2011/october/utkast-okt-17-2011.html ...

Av Cassandra Bergström - 20 mars 2011 18:21

Följ länken så kommer ni till en tävlning på en annan blogg i vilken jag deltar. Att länka tävlingen på sin egen blogg ökad chansen att vinna ^^   http://yarp.blogg.se ...

Av Cassandra Bergström - 13 mars 2011 21:24

Blöö vad jag är trött. Jag har precis fått utskrivet ångestdämpande tabletter och detta är andra gången jag äter dem. De ska tydligen vara relativt svaga och icke vanebildande med enda bivärkningen: trötthet. Men det är inte lite trött jag blir, jag ...

Av Cassandra Bergström - 12 mars 2011 15:42

Gud vad jag är aktiv på bloggen känner jag ^^" Nu kommer ett smaskigt vegitariskt recept jag hittade på häromdan iallafall :D   1 burk kikärtor (400g) 2 morötter 1 liten gul lök 2 vitlöksklyftor (stora!) 1 ägg   Kryddor: riven ing...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards