Direktlänk till inlägg 30 november 2009

En del saker är helt enkelt svårt att säga högt...

Av Cassandra Bergström - 30 november 2009 19:27

...jag har en ätstörning är ett exempel på svåra saker att säga. Men alla jag har berättat för om min ätstörning har varit riktigt stödjande, och det gör det lite lättare att säga det varje gång. Det känns underbart att vara omringad av så vackra personer!! ^^


Idag berättade jag det för min klass... Det var jobbigt, men jag klarade det. Jag tror att det är bra om så många som möjligt i min närhet vet om det, för det första kan det förklara en del för dem, för det andra lättar det att jag slipper dölja det.

Jag var nervös hela dagen innan jag skulle säga det på mentorstiden som var den näst sista lektionen :/

När jag väl stod där framme och skulle prata blev jag helt skakig, men efteråt kändes det mycket bättre! De satt där helt tysta och chockade xD Men några vågade faktiskt fråga lite och jag försökte svara så bra som man nu kan när man är så uppskakad och darrig som jag var då. Men jag sa det att de kan fråga senare om de kommer på någonting när de har smält det lite grann, det är bara bra om jag pratar om det så att det blir värkligare, så att det blir avdramatiserat och lite mindre farligt och läskigt.

Så nu säger jag det till alla, för guds skull, om ni har frågor så fråga! Det är bra för mig.

Dessutom kanske frågor kan hjälpa någon annan att inte hamna i den situation jag nu sitter i. Kanske någon slipper bli sjuk utan kan vända allt i tid. Som tur är har jag inte varit sjuk alldelles för länge, så det finns definitivt hopp även om det blir svårt ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Bergström - 23 september 2012 17:40

Jag vet inte vad som fick mig att gå in är igen för första gången sedan oktober förra året. Men här är jag, och jag känner att jag kanske ska börja blogga regelbundet igen. Jag gick in på min fråga/undersökning där jag undrar vad folk har för erfaren...

Av Cassandra Bergström - 17 oktober 2011 20:36


  http://sminkladan.blogg.se/2011/october/utkast-okt-17-2011.html ...

Av Cassandra Bergström - 20 mars 2011 18:21

Följ länken så kommer ni till en tävlning på en annan blogg i vilken jag deltar. Att länka tävlingen på sin egen blogg ökad chansen att vinna ^^   http://yarp.blogg.se ...

Av Cassandra Bergström - 13 mars 2011 21:24

Blöö vad jag är trött. Jag har precis fått utskrivet ångestdämpande tabletter och detta är andra gången jag äter dem. De ska tydligen vara relativt svaga och icke vanebildande med enda bivärkningen: trötthet. Men det är inte lite trött jag blir, jag ...

Av Cassandra Bergström - 12 mars 2011 15:42

Gud vad jag är aktiv på bloggen känner jag ^^" Nu kommer ett smaskigt vegitariskt recept jag hittade på häromdan iallafall :D   1 burk kikärtor (400g) 2 morötter 1 liten gul lök 2 vitlöksklyftor (stora!) 1 ägg   Kryddor: riven ing...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för erfarenheter av ätstörningar?
 Jag har en själv
 Jag har haft en
 Jag önskar att jag hade en
 Jag känner någon som har en/ har haft
 Jag vet någon som har en/ har haft
 Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards